nauczyciel w LSE
Judas Everett
Jest on coraz częściej wykorzystywany w mailach, spotkaniach międzynarodowych i niemal każdej innej dziedzinie życia firmy. Pytanie brzmi, czy pracownicy są wystarczająco przeszkoleni i znają się na tyle, by skutecznie porozumiewać się w tym języku? Nie martw się! Oto 5 najważniejszych wskazówek, jak skutecznie komunikować się w języku angielskim w miejscu pracy.
Ponad 80% komunikacji w języku angielskim odbywa się przez osoby niebędące rodzimymi użytkownikami języka, dlatego ważne jest, aby zrozumieć, że klient lub współpracownik, z którym rozmawiasz, nie zawsze może mieć taki sam poziom znajomości angielskiego jak Ty. Z tego powodu używanie idiomów lub skomplikowanych struktur gramatycznych może ich łatwo zmylić. Celem rozmowy jest przekazanie idei, a wysoki poziom języka angielskiego może to utrudnić.
Wszyscy chcemy poprawnie posługiwać się językiem i unikać popełniania błędów. Zapewne każdy z nas miał w życiu sytuację, podczas której błędne słowo lub struktura gramatyczna doprowadziły do nieporozumienia. Pamiętajmy jednak o głównym celu konwersacji - przekazaniu idei. Drobne błędy, jak np.niewłaściwe użycie zaimków lub przyimków, nie powinny naruszać istoty naszej rozmowy. To prawda, że powinniśmy nad nimi pracować, jednak gdy gramatyka wciąż nie jest do końca opanowana, nie ma co się tym denerwować czy martwić.
Zwięzłość zawsze pomaga w komunikacji. Dobrym pomysłem jest pozbycie się zbędnych epitetów i rozległych opisów. Szczególnie przy pisaniu maili redukuj treść do tego, co najważniejsze, a pomoże Ci to w przekazaniu wiadomości.
Używanie dłuższych łacińskich słów jak „confusion" zamiast "mix up" lub „construction" zamiast "building" może często pomóc, gdyż słowa te wywodzą się z łaciny. To prawdopodobnie nie pomoże twoim japońskim znajomym, ale dla osób posługujących się np. językiem germańskim będą brzmiały podobnie do ich własnego języka.
Brytyjczycy i Amerykanie są zazwyczaj leniwi, jeśli chodzi o naukę języków. Są jednak całkiem tolerancyjni w kontaktach z obcokrajowcami. Native speakerzy są po prostu przyzwyczajeni do komunikowania się z ludźmi, których angielski nie jest językiem ojczystym.
Uwierz mi, nikt nie będzie Cię oceniał po błędach, które popełniasz. Bądź bardziej pewny siebie i po prostu zacznij się komunikować!
Polecany kurs na ten temat
484
0
Co oznaczają AM i PM i jak je rozszyfrować: czas w języku angielskim
nauczyciel w LSE
Anastasiia Everett
30 września 2024
345
0
Audiobooki jako narzędzie do doskonalenia języka angielskiego
nauczyciel w LSE
Nikoletta Shelak
09 lipca 2024
479
0
Podcasty pomagają w nauce angielskiego
nauczyciel w LSE
Judas Everett
13 maja 2024
Używamy pliki cookie
Używamy plików cookie do identyfikacji użytkowników, zapamiętywania preferencji i ustawień użytkowników, analizowania ruchu i trendów na stronie oraz ogólnego zrozumienia zachowań i zainteresowań użytkowników wchodzących w interakcję z naszą Stroną. Kontynuując zgadzasz się na naszą politykę prywatności.