nauczyciel w LSE
Anastasiia Everett
Dzieciom, które rozpoczynają naukę języka obcego w wieku od 4 do 7 lat, łatwiej jest
Dlaczego?
Ponieważ w tym wieku szybko rozwijają się funkcje wykonawcze mózgu, w szczególności obszar przedczołowy, który jest odpowiedzialny za elastyczność, szybkość reakcji i podejmowanie decyzji.
W młodym wieku nie ma z góry założonej bariery językowej i łatwo jest przełączyć uwagę z jednego języka na drugi i "zakodować" swoje myśli na nowy sposób. Na marginesie, dzieci w wieku 5-7 lat są w stanie nauczyć się drugiego języka jako języka ojczystego i mówić nim jak native speakerzy, czyli bez akcentu. Sorry, dorośli 😀😀.
Czy zwolennicy wczesnej nauki angielskiego nie napotykają żadnych problemów?
Oczywiście, że tak. Na przykład:
Co należy zrobić?
Budować system metodyczny zgodnie z charakterystyką wiekową zdolności językowych dzieci.
Jak można zauważyć, większość "problemów" związanych jest z motywacją i krótkotrwałą koncentracją. Tak więc zadaniem tych, którzy uczą dzieci, jest sprawienie, aby ich zapoznanie się z językiem było przyjemne, interesujące, angażujące i skupiające uwagę. Należy mieć to na uwadze przy wyborze materiałów i strategii nauczania.
Dziecko w wieku 4+ opanowuje swój język ojczysty jako środek komunikacji, dlatego ważne jest, aby nadać językowi obcemu tę samą funkcję. Niech również zaspokaja potrzeby komunikacyjne dziecka.
Co jest do tego potrzebne? Komunikacja, rzecz jasna. Jednak dzieci w wieku 4-5 lat mają bardzo niską zdolność do komunikacji w języku angielskim, ponieważ dopiero co opanowały gramatycznie ustrukturyzowaną mowę w swoim języku ojczystym. Co może pomóc im rozwinąć umiejętności rozmowy w języku obcym?
Pomoże w tym zabawna piosenka!
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak piosenki dla dzieci w języku angielskim mogą podwoić szanse na opanowanie języka.
Istnieje wiele powodów, dla których uwielbiamy uczyć angielskiego poprzez piosenki. Oto niektóre z nich 👇
Dzięki piosenkom dziecko uczy się pewnych wzorców mowy, słów i zwrotów, uczy się komunikować w gotowych zwrotach, co pomoże mu nauczyć się konstruować zdania według modelu, który zrozumie w starszym wieku.
Piosenki stają się częścią ogólnego rozwoju osobowości i edukacji intelektualnej dziecka.
Piosenki mają ogromny praktyczny wpływ na rozwój wszystkich umiejętności językowych. Słuchanie, mówienie, czytanie, a nawet pisanie są ćwiczone podczas tej aktywności.
Piosenki tworzą pozytywne nastawienie dziecka do mówienia w języku obcym. Przyczynia się to do pokonania bariery językowej, jeśli taka istnieje.
Śpiewanie piosenek to łatwy i bardzo delikatny sposób na rozpoczęcie wspólnej nauki. Aktywność ta stymuluje interakcje społeczne i współpracę między dziećmi.
Śpiewanie wywołuje reakcję emocjonalną. Jeśli dziecko nie ma motywacji do nauki języka angielskiego, piosenki dla dzieci mogą ją wzbudzić.
"💭 Angielski jest zabawny i interesujący!"
Częste powtarzanie słów w określonym rytmie pomaga lepiej zapamiętać słowa i zwroty.
Po śpiewaniu zwykle następuje analiza fabuły i tekstów piosenek. Może to być znaczący wkład w edukację społeczno-kulturową dzieci.
Wybieraj piosenki w zależności od wieku i zainteresowań: dla maluchów piosenki z prostymi rytmami, słowami i melodiami, a dla starszych dzieci piosenki z większym zasobem słownictwa i treści semantycznych.
Śpiewajcie razem: Wspólne śpiewanie angażuje dziecko w proces nauki. Powtarzaj słowa i frazy, dodawaj rytmiczne ruchy i gesty towarzyszące tekstowi.
Przygotuj zadania sprawdzające: Po zaśpiewaniu piosenki omów jej znaczenie. Wykonujcie krótkie interaktywne ćwiczenia, aby sprawdzić zrozumienie.
Korzystaj z zasobów multimedialnych: Pokazuj filmiki z tekstem piosenki. Ułatwia to zapamiętanie i zrozumienie słów. Wizualizacja fabuły piosenki sprawia, że proces uczenia się jest bardziej ekscytujący i interesujący. Wideo ma kluczowe znaczenie w pracy z pokoleniem Alpha (dzieci urodzone po 2010 roku). Od kołyski, w towarzystwie gadżetów, najlepiej odbierają informacje poprzez wideo!
Regularnie powtarzaj piosenki: Powracaj z dzieckiem do piosenek, których już się nauczyliście i powtarzajcie poznane słownictwo. Sugeruj używanie nowych słów w różnych kontekstach.
Stwórz atmosferę zabawy. Dla dzieci motywacją do śpiewania jest zabawa. Postaraj się stworzyć klimat, w którym dzieci poczują się jak zespół muzyków lub wykonawców. W scenariuszu zajęć można wykorzystać grę "Zgadnij piosenkę", w której odgadują nazwy i teksty piosenek.
Nasi lektorzy podzielili się swoimi ulubionymi piosenkami w języku angielskim. Piosenki te są nie tylko zabawne, ale także poprawiają wymowę, umiejętności słuchania i wzbogacają słownictwo👇
"Twinkle, Twinkle, Little Star" to klasyczna rymowanka z prostymi słowami i melodią, idealna dla najmłodszych uczniów.
"Old MacDonald Had a Farm" - dzięki tej piosence dzieci poznają nazwy zwierząt i ich odgłosy.
"The Wheels on the Bus" to zabawna piosenka o autobusie, która uczy dzieci o różnych częściach pojazdu.
"Head, Shoulders, Knees and Toes" - ta piosenka pomaga dzieciom nauczyć się nazw części ciała i ruchów.
"If You're Happy and You Know It" - ta piosenka pomaga dzieciom nauczyć się sposobów wyrażania emocji i różnych czynności, takich jak klaskanie w dłonie, tupanie nogami itp.
"ABC Song" to klasyczna piosenka o alfabecie, która pomaga dzieciom uczyć się liter.
"Five Little Ducks" to piosenka o pięciu małych kaczuszkach, która uczy liczb i liczenia.
"The Itsy Bitsy Spider" to zabawna piosenka o pająku, która jest idealna do aktywnego ruchu.
"Baby Shark" to popularna piosenka o rodzinie rekinów, która pomoże dzieciom nauczyć się nazw członków rodziny.
"Row, Row, Row Your Boat" to piosenka do ćwiczenia nazw ruchów i dźwięków natury.
"Humpty Dumpty" - piosenka do ćwiczenia dźwięków spółgłoskowych.
"Mary Had a Little Lamb" - idealna do ćwiczenia poczucia rytmu.
"London Bridge is Falling Down" - ta zabawna piosenka zawiera wiele unikalnych słów, więc jest dobrym narzędziem do wzbogacania słownictwa.
Niech muzyka będzie Twoim sprzymierzeńcem w nauczaniu dzieci języka angielskiego. Muzyka zbliża was do siebie, muzyka inspiruje, sprawia, że nauka jest zabawna i skuteczna. Śpiewaj i ucz się!
Recommended course
56
0
Co oznaczają AM i PM i jak je rozszyfrować: czas w języku angielskim
nauczyciel w LSE
Anastasiia Everett
30 September 2024
217
0
Audiobooki jako narzędzie do doskonalenia języka angielskiego
nauczyciel w LSE
Nikoletta Shelak
09 July 2024
351
0
Podcasty pomagają w nauce angielskiego
LSE teacher
Judas Everett
13 May 2024
Używamy pliki cookie
Używamy plików cookie do identyfikacji użytkowników, zapamiętywania preferencji i ustawień użytkowników, analizowania ruchu i trendów na stronie oraz ogólnego zrozumienia zachowań i zainteresowań użytkowników wchodzących w interakcję z naszą Stroną. Kontynuując zgadzasz się na naszą politykę prywatności.